تعداد بازدید: 34
زبان : فارسی

مرسدس بنز کامیون‌های هیدروژنی آینده را در برف آزمایش کرد!

تاریخ درج خبر : 1404/2/2

کامیون های بنز 2026؛ مرسدس بنز کامیون‌های هیدروژنی آینده را در برف آزمایش کرد!

مرسدس بنز با نسل جدید کامیون‌های پیل سوختی خود، فصل تازه‌ای را در حمل‌ونقل سنگین رقم می‌زند. برخلاف چیزی که تا امروز از هیدروژن شنیده بودیم، حالا این سوخت پاک در قالبی کاملاً متفاوت و با فناوری پیشرفته در حال آزمایش است.تیم توسعه دایملر تراکس، نمونه‌های اولیه نسل تازه کامیون های بنز 2026، موسوم به GenH2 را آماده کرده و آن‌ها را در شرایطی بسیار سخت در دل کوهستان‌های سوئیس به چالش کشیده است. هدف از این آزمایش ارزیابی توان واقعی این کامیون‌ها در مسیرهای پیچیده، سخت و سرشار از سربالایی‌های طاقت‌فرسا بوده است.

آزمایش واقعی کامیون های بنز 2026 در دل کوهستان و یخبندان

دو دستگاه از کامیون‌های جدید مرسدس بنز GenH2 در گذرگاه سیمپلون در منطقه‌ی واله سوئیس، در دمای زیر صفر و ارتفاعی بالای ۲۰۰۰ متر از سطح دریا مورد آزمایش قرار گرفتند. مسیرهای لغزنده، شیب‌های تند و تغییرات شدید دما، همه و همه شرایطی ایده‌آل برای بررسی مقاومت و عملکرد سیستم پیشرفته هیدروژن مایع فراهم کردند.

به گفته «مولر-فینکلدی»، رئیس مهندسی محصول در مرسدس بنز، این آزمایش‌ها با هدف بهره‌برداری از تجربه نسل قبلی و بهینه‌سازی سیستم‌های نوین کامیون‌های هیدروژنی انجام شد. نکته مهم اینجاست که سیستم کنترل قدرت این کامیون‌ها، با استفاده از داده‌های توپوگرافی مسیر، مصرف انرژی را به‌طور هوشمند تنظیم کرده و حتی هنگام سرازیری، انرژی بازیابی می‌کند.

 

کامیون های بنز 2026: ۶۵۰۰ کیلومتر مسیر سخت، بدون آلایندگی

 

در مدت فقط دو هفته، این کامیون‌ها موفق شدند ۶۵۰۰ کیلومتر را با بار کامل و وزن ناخالص تا ۴۰ تن در مسیرهای کوهستانی طی کنند. مجموع شیب صعودی مسیرها به ۸۳ هزار متر می‌رسید؛ یعنی چیزی معادل بالا رفتن از ۹ برابر ارتفاع قله اورست!

در برخی بخش‌ها، کامیون‌ها با شیب‌هایی بین ۱۰ تا ۱۲ درصد در مسیرهایی ۲۰ کیلومتری حرکت کردند. که سخت‌ترین شرایط رانندگی برای یک ماشین سنگین به شمار می‌آید. پس از هر سفر، سوخت‌گیری از طریق یک ایستگاه سیار هیدروژن انجام می‌شد که در پایگاه آزمایشی در والایس نصب شده بود.

 

آیندۀ کامیون های بنز 2026

برای تحقق این پروژه جاه‌طلبانه، سال گذشته دولت آلمان همراه با برخی ایالت‌ها، بودجه‌ای معادل ۲۲۶ میلیون یورو به دایملر تراکس اختصاص دادند. هدف اصلی این سرمایه‌گذاری، توسعه، تولید محدود و آغاز بهره‌برداری از ۱۰۰ دستگاه کامیون بنز هیدروژنی است.

اما این فقط آغاز راه است. بخش بزرگی از این سرمایه‌گذاری به مطالعات امکان‌سنجی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید انبوه اختصاص دارد. این یعنی مرسدس نه فقط به ساخت کامیون‌های پاک فکر می‌کند. بلکه به تحول در کل زنجیره ارزش هیدروژن، از تولید تا سوخت‌گیری هم توجه دارد.

گفته می‌شود تولید نهایی این کامیون‌ها در کارخانه‌ی مرسدس در شهر Wörth انجام خواهد شد. و اولین نمونه‌ها در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۶ وارد جاده‌ها خواهند شد.

جمع‌بندی

با نتایج امیدبخش این آزمایش‌های سنگین کامیون های بنز 2026 ، می‌توان گفت مرسدس بنز در آستانه‌ی تعریف دوباره‌ای از کامیون‌داری است. جایی که ترکیب قدرت، فناوری و حفاظت از محیط زیست، همه در کنار هم قرار می‌گیرند. شاید تا چند سال دیگر، همین کامیون‌هایی که امروز زیر برف و در ارتفاعات سوئیس آزمایش شدند، در جاده‌های ایران هم دیده شوند.

 

ماخذ:با کامیون

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.